Skip to content

Om regnigt och trist

december 30, 2011

Vad göra om dagen är regnig och trist?
Förstås kan man göra nåt nyttigt, så som jag borde ha gjort både igår och idag. Men vem vill städa, tvätta, baka bröd? Njaaa, här i huset fanns ingen sådan inspiration vare sig igår eller idag.

Igår flydde jag istället fältet och smet iväg till vävsalen. Efter drygt tre timmars kämpande var jag gråtfärdig, besviken och arg. Mitt projekt med videoband och plastsnöre löpte inte alls. Nåt mysko i kanterna som inte ser bra ut varje gång och till sist fanns det alldeles lösa trådar mitt i. Suck! Och jag som hade tänkt njuta av skaparglädjen. Kunde lika gärna ha stannat hemma och tagit hand om disk, byk och bak. Nästa vecka blir det panik, för jag skall vara bort från vävstolen före den 9.1. Vem sjutton har skapat stress av fritidssysselsättningen?
Nästa gång det regnar och är trist klär jag mig i galonbyxor och sticker ut på långpromenad istället för att gå i närheten av en vävstol. Morr!

Idag har jag satsat på stickning istället. Nu är filten i mattyllegarn i princip färdig OM jag tycker att den är tillräckligt stor. Ska lite töja och dra i den ännu innan jag bestämmer mig för när det får vara nog. Har också haft dottern på besök och hennes sambo bjöd på medhavd mat. Tack!
Själv försökte jag bjuda dottern på bondost, som jag tillredde i måndags. Men, alltså tur att hon tackade nej, för det finns inget kvar. 🙂 Däremot finns det både skinka och fisk och lite lådor. Suck.

From → Ditt och datt, Fritid

4 kommentarer
  1. mumsen permalink

    Gott Nytt År 2012 o kram 🙂

  2. livetsmeningar permalink

    Här lite Livliga önskningar om ett Gott Nytt Stressfritt År!! Kravlöst ska det va’! Och du, detdär med regnpromenader….hoppas det blir snöpromenader i stället! 🙂

    • inges permalink

      Tack! Snö eller inte, men ute är det nog skönare ibland än att kämpa med omöjliga trådar i vävsalen. Hoppas att det blir ett innehållsrikt och stressfritt år för dig!

Kommentera

