Skip to content

I säng med Fredrik

januari 1, 2012

En innehållsrik nyårsaftonsdag och afton är förbi. Sent omsider kom mannen och undertecknad hem i natt, närmare bestämt vid halvtretiden. Båda nästan lika nyktra.
Dagen hade jag tillbringat tillsammans med lillasyster och yngsta ättelägget i grannstaden. Där trängdes vi med ryska turister och vandrade på så jag har ont i fötterna än i dag. Beror på att jag för andra gången denna vintersäsong var iklädd vinterstövlarna och de är inte världens bekvämaste på kullerstenarna. Men kul hade vi och gott åt vi. Jag var chaufför och fick nöja mig med vatten till maten. Det yngsta ättelägget skulle vara chaufför senare på natten, så även han höll en promillefrilinje visavi måltidsdrycken. Men… ni skulle sett stopet lillsyrran kämpade med att få i sig!
Hur som helst, vi var inte tillbaka från mellandagsrean förrän kl. 18.30 på kvällen. Hann hem och få på diskmaskinen, kopiera mappen med sommarens bröllopsbilder till USB-minnet och klä om mig innan det var dags att dra iväg på liten improviserad fest hos min mor. Mycket drickande blev det inte för två timmar satt jag vid datorn tillsammans med lillasyster och fixade foton till en fotobok. Sedan när texten skulle skrivas och det slutliga bildurvalet göras, bara försvann hon. Puts väck med telefon i högsta hugg och jag visste ju inte riktigt hur jag skulle göra. Tja, idogt kämpade jag på och tjosan. Före midnatt var vi färdiga så systersönerna hann med att skjuta smällare och vi vuxna med att skåla i bubbelvatten.

Väl hemma gick jag i säng med Fredrik. Han hjälpte mig att somna in. Tror bestämt att han får följa med mig i natt med.

From → Ditt och datt, Fritid

2 kommentarer
  1. Ja, det var allt en lockande rubrik igen… 🙂 Tänkte att länken skulle gå till en bild av en katt, men det var ju en riktig KARL. Bra att du har en förstående make 🙂

    • inges permalink

      Nej, nej, katterna är strängt portförbjudna från sovrummet. De kan ge upphov till astma och andra luftvägssvårigheter enligt expertisen.
      Klart det ska vara en riktig karl i sängen! Ja, och tack och lov för min man, som förstår att Fredrik inte bara ska vara med vid köksbordet, men också i sängen.

Kommentera

