Skip to content

Gastronomiskt underutvecklad

januari 5, 2012

Idag har jag varit en sväng till vävsalen. Faktiskt flitigt stretade jag på, men det ville sig inte riktigt och eftersom det är mycket på gång under helgen får jag nog helt enkelt ge upp och lämna över vävstolen åt nån annan, som har det jag tycks sakna allra, allra mest, nämligen TID. Inte så att jag är stressad, mera så att jag inte hinner med allt roligt.

Medan jag vävde lyssnade jag på Radio Vega och en intervju med Mark Levengood. I den konstaterade han:
– Jag är gastronomiskt underutvecklad. Jag går inte till Operakällaren och jag vet inte vilka viner som passar ihop med maten.

Jihaaa, jag är också gastronomiskt underutvecklad. Det erkänner jag per omgående. Lika villigt erkänner jag att inget går upp mot min mammas köttbullar, biffar, leverlåda, potatisgröt, hembakta bröd osv, osv.
I lokalbladet slår både chefredaktören och en kolumnist ett slag för att vi inte skall slänga bort mat. Bra, bra säger jag och tillägger att det där har ju Supertanten vetat redan länge, alltså hur man tar vara på rester. Tur att jag fick boken till julklapp och kan vidareutveckla mina tantförmågor.

I morgon är det ingen fara med gastronomin, för jag ska iväg på släktmiddag till mamma på dan och vinet har valts av expertis. På kvällen blir det ryskt och åtminstone förra året var kålpirogen riktigt god.
Och om det där inte räcker har jag ännu nästan all julchoklad kvar, det ni!

From → Ditt och datt, Fritid

Kommentera

Kommentera

