Skip to content
Tags

Persilja i BHn

januari 15, 2012

Nu har mörkret lagt sig och det är svart utanför fönstren. Inga juleljus längre hos oss. Söndagsmiddagen är aväten, tillverkad av yngsta ättelägget. På grund av mitt halsonda fick jag faktiskt börja med efterrätten först, chokladglass, mums. Lika gott som maten vi föräldrar serverades.

På förmiddagen stegade dottern överraskande in i köket. Härligt att träffa henne, som är strängt upptagen med jobb. Svägerskan har däremot avstått från sitt sedvanliga söndagsbesök, men så är hon också billös. Och att ta kollektivtrafiken hit till landet i stan, är inte att tänka på, för den existerar inte.

I fredags hade jag herrbesök i köket. Det ni! Ett paket levererades till yngsta ättelägget och jag fick ta emot det. Passade samtidigt på att ge en en något försenad julklapp. Tur att mannen i mitt liv inte hade hittat den asken och ätit upp den. Å andra sidan finns det mängder av julchoklad kvar ännu i detta hus. Detta som ett litet tips ifall ni blir i chokochock och måste få er dagliga dos.

På grund av min sega influensa har jag försökt leva superhälsosamt. Med betoning på försökt, för maten har förstås inte smakat riktigt. Jag har fått en massa självläke-tips, tack för dem, men har avstått från sånt som varm lökmjölk, vitlök osv för att istället koncentrera mig på frukt och grönsaker. Så här har det gått åt både äpplen, tomater, gurka osv. Och persilja, för persilja innehåller ju massor av järn och det är väl hälsosamt?
I fredags kändes det som om morötter, c-vitaminer och diverse annat stod ut genom öronen. Men det var nog inte riktigt så, för när jag förberedde mig för bädden hittade jag persiljan istället i BH:n.

From → Ditt och datt

Kommentera

Kommentera

