Skip to content

Medborgerliga plikt

januari 17, 2012

I går gjorde jag min medborgerliga plikt. Körde iväg till min gamla arbetsplats, som delvis inte existerar längre. Viftade med papiren som staten sänt mig. Fick en vit sedel, gick in i båset och plitade dit en siffra. Fick stämpel på och sedeln stoppades i ett kuvert, som klistrades igen och voilá, så var det gjort. Och det gjordes med hjärtat utan strategiska baktankar.
Sedan fastnade jag med tre karlar i ett rum fullt av datorer och teknisk utrustning. Men det är en helt annan historia…

From → Ditt och datt

Kommentera

Kommentera

