Skip to content

Underhållande

januari 18, 2012

– Du och min far är riktigt underhållande, konstaterade yngsta ättelägget igår då han iakttog föräldrarnas samspel.

Jag stängde ner allting på datorn när mannen i mitt liv dök upp med två forsedlar, som saknade fakturor. Hans tanke var att jag skulle skriva ut dem pronto, för det borde ha gjorts redan i måndags. Och ja, då skulle jag ju faktiskt ha haft tid. Igår hade jag däremot INTE tid. Jag var ju på väg till grannstaden för att hålla kurser och det var dags att bege sig av.
– Va, ska du fara redan, frågade mannen, trots att vi vid frukosten försökt stämma av dagens tider och se vem som är var när.
Han blev förstås lite konsternerad, så han slängde elegant forsedlarna på mitt tangentbord.
Det är i situationer som denna då mitt berömda tålamod kommer fram. Jag räknade blixtsnabbt till 777 och sade med sirap i rösten:
– Tisdag är ju min Borgå-dag.
Vänligt nog avstod jag från att påpeka för honom att så hade det ju varit hela höstterminen också. Inte ett knyst sade jag om att min Adam-plåtlåda var tjudrad, vilket ju är ett tecken så gott som något att jag är på väg nånstans.

Följande chock fick han när det gick upp för honom att mitt arbete slutade först kl. 21 på kvällen.
– Men, men, stammade han.
Jag hänvisade lite trött till mitt månadsschema som finns på kylskåpet. Det finns ju där av en orsak och det är ju just för att han ska veta när jag finns var. Men sådant fungerar inte och yngsta ättelägget finner vår kommunikation roande. Bra att nån har roligt, inte sant?

From → Ditt och datt

2 kommentarer
  1. Det är så med karlar ”pitääkö rautalangasta vääntää!!!!”

Kommentera

