Skip to content
Tags

Ut ur garderoben

januari 20, 2012

Förra veckan fick jag för mig att det var dags att komma ut ur garderoben.
Nå, för att göra det borde jag kanske först ha dykt in i garderoben. Tyvärr har jag inte en så flott garderob att jag skulle kunna göra det. Istället fick jag riva ut innehållet på den översta hyllan. Jakten på benkläder var desperat, för mina ingångna mjuka sköna favoritjeans hängde i trasor.
Diverse persedlar hamnade i dubbelsängen och förstås på mannens sida, jag skulle ju ändå och sova i egen säng på kvällen!
Bland diverse totalt omöjliga plagg återfanns bl a ett par så kallade skidbyxor. Jösses, de borde ha hittat ett bättre hem för länge, länge sen. Tror att de skall få bli till nån sorts trasor, kanske inte matt, men virk. Och visst var det 1980-talet man hade såna, eller hur?

Och jo men visst, där, där hittade jag ju ett par svarta riktigt snygga byxor. Fort som sjutton provade jag dem. De passade, kändes t o m riktigt sköna. Hur kunde de ha hamnat på den där ”omöjliga” hyllan? Kändes visserligen lite långa, men snabbt hade jag fäst upp byxbuntarna. Följande dag tog jag glad i hågen på mig mitt fynd när jag åkte iväg till grannstaden på jobb. När det var dags för kvällskursen insåg jag mitt misstag. Visst var byxorna sköna, stretchade bra, men hölls inte uppe! Så jag fnattade runt med ena handen hållande byxlinningen och den andra viftande och pekande. Deltagarna såg förundrat på mig och tänkte nog att allt galet ska man då få se i sina dar.

Nu är då sedan katastrofen ett faktum. I min garderob finns enbart för stora byxor, för de sköna stretchjeansen jag fyndade i augusti för 10,- euro, hålls inte heller på. Suck. Borde jag övergå till sommarkjol mitt i vintern? Alternativt klämma i mig allt julgodis på en gång och bli ännu rundare?
Tänk såna i-landsproblem man kan få.
Ja, och mannen hamnade ju på soffan, för vem skulle nu ha hunnit ta itu med den där omöjliga klädhögen på hans sida av dubbelsängen…

From → Ditt och datt

4 kommentarer
  1. Här borde bli”utkastning” från inte bara översta hyllan och inte på grund av ” för stora plagg” tyvärr 😳

    • inges permalink

      Så konstiga garderober vi har. Måste bero på fukten. Dina kläder krymper och mina utvidgar sig…

  2. Tråkigt att man missade synen med dig och de där byxorna! 🙂

    • inges permalink

      Åh, du vet, i rätt tid på rätt plats, så… 🙂

Kommentera

