Skip to content

Ett och annat

januari 27, 2012

Veckan har flugit sin kos och jag har varit på språng hela tiden. Inte har det funnits tid för stilla kontemplation med lite stickning, inte. Mycket att fundera på. Verkligheten som smäller en i huvudet med stora klubban. Verkligheten som kräver val, stöd och aktion.
Mellan verserna har jag hunnit med lite kul grejer också, förutom jobbet, så är det nu just familjen med yngsta ättelägget i spetsen som bär mig, liksom löften om framtida trevligheter. Har bl a projektplanerat lite löst idag. Har också insett, eller nåja det har jag ju nog vetat länge redan, att det gäller att satsa och våga göra det som är roligt även om det kan bli jobbigt.

Idag kom det förresten ett e-postbrev på finska och där stod att jag var välkommen med på resa till hantverksmässan i början av mars. Jihaaaa!

From → Ditt och datt

2 kommentarer
  1. Visst behöver man saker att se fram emot.
    Jag försöker leva i nuet så gott jag kan, du vet – mindfulnes – det är ganska underbart att tänka på allt man gör, fingrarna NU mot tangentbordet, … eller att för varje steg man tar där ute höra snön knarra under skorna.

    Att inte hela tiden tänka på vad man ska göra SEN, då man kommer hem, i morgon eller i övermorgon är bra.
    Men… nog måste man ju lite planera, och framför allt måste man få se fram emot resor o annat kul!

    • inges permalink

      Livet är nog en balansgång mellan nuet och något att se framemot. Mitt uppe i bekymmersmoln behövs ju liksom ljuset i tunneln för att man ska orka.
      Själv försöker jag undvika sen-livet. Men vissa saker skjuter jag ändå upp, som t ex virkandet av det där sängtäcket. Det får allt lov att bero tills jag är pensionär, eller njaaa, kanske jag kunde sätta mig att virka en sommar? Hmmm…

Kommentera

