Skip to content

Extra plus

januari 30, 2012

Igår var vi på en snabbrunda i stora varuhuset i Gammelby. De ska ha extra plus för att de hade Lyckokryss nr 1/2012 i tidningshyllan. Helt otroligt. Enligt förhandsinfon skulle tidningen vara i handeln först fr o m imorgon. Men redan den 29.1 har jag den i min hand.

Extra plus får också yngsta ättelägget som ställde upp idag och hämtade ut vårt bokpaket från posten. Nu har jag hela tre böcker att läsa in english! Verkar bli en intressant vår, få se hur det går.

Extra plus en gång till för yngsta ättelägget som ställer upp i vått och torrt och lånar sitt lugn när och där det bäst behövs. Hur skulle vi klara oss utan honom?

6 kommentarer
  1. Det blir en riktig +++++++++++++++vår, då! 😉

    (Köpte du inget garn?)

    • inges permalink

      Ja, det blir det!
      Nej, köpte inget garn! Håller på att härda mig, genom att gå förbi garnhyllan och bara lite snabbt nypa i nåt av alla de där ljuvliga nystanen! 🙂

  2. Mona permalink

    va roligt med folk som berömmer o inte bara gnäller 🙂

    • inges permalink

      Tycker nog att det oftare finns anledning att berömma än gnälla. Tyvärr glöms det där lilla extra ofta bort, såsom ”Tack”, ”va bra”, ”så fint” osv.

  3. Om man köper lösnummer får man dem tidigare än prenumeranterna. Syrran min hade fått en förklaring på det där en gång då hon frågade varför det är så – men jag minns inte hur den lät.

    • inges permalink

      Jo, det var därför jag slutade prenumerera på LyckoKrysset. Sen upptäckte jag ju att det inte finns i de vanliga mataffärernas tidningshyllor. Undrar faktiskt varför det är så att tidningen finns före i lösnummer än som prenumeration. Kanske något för undersökande journalistik?

Kommentera

