Skip to content

Amish

februari 6, 2012

Ikväll var jag på en föreläsning om Amish-folket. Intressant och givande även om dagen blev lång när även kvällen var upptagen. Hann  i varje fall sticka några varv och höll nästan på att somna. Fastnade nämligen förra natten i en bok. Borde inte läsa på kvällen för plötsligt har jag glömt tid och rum och är alldeles uppslukad. Tror bestämt att jag ska återgå till att ha manligt kryss sällskap med mig i stället.
Nu ska jag ännu hänga tvätt och så i säng. Nattis!

From → Ditt och datt, Fritid

2 kommentarer
  1. Funderar på hur det där manliga kryssällskapet ser ut… betyder det att du inte har manligt sällskap med dig när du läser? 🙂

    • inges permalink

      Ett manligt kryssällskap betyder att det är en man på krysstidningens pärmsida. 🙂 Inget mera upphetsande än så. Nu under kallperioden sover jag ofta ensam för mannen i mitt liv halvsover på soffan och ser till att hålla elden brinnande.

Kommentera

