Skip to content

INGENTING, ABSOLUT INGENTING

februari 19, 2012

Strategin inför stundande sportlov är solklar: Jag ska göra INGENTING, ABSOLUT INGENTING. Låter inte det härligt? Enda undantaget är en stundande utflykt med mamma om hon vill och orkar och stället hon behöver besöka är öppet.
Att göra ingenting låter ju lätt som en plätt, inte sant? Men jag får allt hålla i mig så det inte går på tok. I morse var jag t ex uppe redan före klockan sju. Lite snopet gick jag och lade mig på nytt och steg inte upp förrän efter tio. Det är ju ändå söndag.
Hade lite jobbigt att avhålla mig från det ena och det andra, som skulle uträttas så till sist kompromissade jag. Måste ju få göra något inomhus då det var snöoväder utomhus och jag höll på att förgås av oro för de två barnen som skulle ta sig från öst till väst. Det jag gjorde var att sortera lite grann bland mina mönstertidningar och kursmaterial. Slängde friskt allt kursmaterial från är 2007 och bakåt. Nåja, inte riktigt allt för övningar är ibland tidlösa.
Fick en jättestor plastkasse full med mönstertidningar som är överlopps eller dubbletter. I tisdag ska jag leka julgumman på stickcafé och dela ut dem, tur att jag har både svenska och finska tidningar. Annars skulle det ju vara orättvist. Hoppas de hittar ett nytt hem. Annars finns det risk att de hamnar i pappersinsamlingen och det skulle ju nog vara lite synd, inte sant?

From → Ditt och datt, Fritid

4 kommentarer
  1. decemberbarn permalink

    Det där med att göra ingenting är svårt, det går ett tag sedan kommer man på sig med att städa i någon garderob.
    I mina stickmönster och receptsamlingar borde jag också rensa, kanske det blir någon dag när jag tänkt att göra ingenting 🙂
    Ha en bra måndag!

    • inges permalink

      Ja, det är svårt. Måste riktigt hålla i sig ibland. Jag hade faktiskt också tänkt rensa bland stick- och virkmönstren så jag hittar dem. Drog redan fram en pärm där alla sockmönster ska ingå, men…
      Jag tror att jag ska virka lite på en påskduk istället, men först ska jag bara… skriva ut en faktura, reseräkningar, se till att få in ett arvode, betala räkningar osv, osv. Verkar bli en hel del datoriserande idag.

  2. vandravidare permalink

    En mycket bra strategi 🙂 Ha de gott!

Kommentera

