Skip to content

Medvetet sabotage?

februari 20, 2012

Medan jag jobbar hårt på min göra-ingenting-strategi, verkar den väcka ont blod hos mannen i mitt liv.
I morse väcktes jag ur Morfei armar av traktorn och slungans oväsen precis utanför sovrumsfönstret. Och då var klockan inte ens halvnio!! Eftersom slungan två gånger skrällde i stenstolparna så det sjöng om det, misstänker jag att det var frågan om medvetet sabotage. Kanske en viss irritation över att jag i natt kröp i säng medan han begav sig ut med traktor och slunga för tredje gången inom loppet av ett dygn i värsta snöovädret. I morse var det fjärde gången han satt i traktorhytten, så visst har jag viss förståelse över enformigheten. Men ändå, nog har jag väl rätt till mina sovmorgnar?

Min Adam-plåtlåda är lika insnöad som den där 44-åringens i norra Sverige. Vid frukostbordet skojade vi med mannen om att jag kunde bli sittandes i plåtlådan på gårdsplanen medan han åkte söderöver med älskarinnan. Nästäldsta ättelägget, som ringde imorse och frågade när det ska hållas kalas, tyckte att det nog behövde ske ett under om fadern skulle hinna med en kvinna till. Sedan blev sonen lite nyfiken och undrade vad jag skulle göra om scenariot blev verklighet.
– Sticka iväg fort som sjutton.
Lätt att säga, men efteråt kom jag på att det blir nog en massa praktiskt trassel. Mannen i mitt liv tröstade mig med:
– Nå, sidu int byter jag bort världens bästa svärmor, int.
Så nu vet ni vad det är som får oss att hålla ihop! 🙂
Värre är det ju för mig som är utan både svärmor och svärfar.

Grunnar nu på om mannen i mitt liv alls ska få sin älskade Fazers blå till födelsedagen?

From → Ditt och datt, Fritid

5 kommentarer
  1. Det berömmet borde nog din mamma få höra 😀

    Visst är han värd lite Fazers blå trots allt… 😉

    • inges permalink

      Ja, det ska hon få höra genast imorgon då vi träffas! Och kanske, kanske köper vi då Fazers blå till mannen! 🙂

  2. Apan/Tvillingen permalink

    Köp du flera Fazer Blå och dra ihop dom med ett.. va heter det nu.. Buntband!! 😉

  3. Om han körde på stolparna så är det väl han själv som grämer sig då våren kommer och han ser vad han blir tvungen att reparera – tack för dagens skratt 😀

    • inges permalink

      Håll till godo! Glada skratt behövs om man ska överleva med förståndet i behåll. 🙂
      Tror inte att stenstolpen blev så illa åtgången, tror mera att han utnyttjade stolpen som ursäkt för att få skramla ordentligt.

Kommentera

