Skip to content

Kontering

februari 22, 2012

Inspirerad av dagens besök hos mammas bokförare började jag själv kontera förra årets transaktioner nu i kväll. Skattedeklarationen skall ju vara inne om en liten vecka.
Medan jag satt där och lusläste alla kontoutdrag och jämförde om de stämde överens med verifikaten, passerade förra året revy för min inre syn. Där hade jag varit på mässa, där på Åland, där på Kimito osv. Det jag har svårt att förstå är vart alla pengar tar vägen? Hur kan det vara så dyrt att leva? El, vatten, skatter, skatter, skatter, vägavgift, försäkringar, lagstadgad företagarpension osv, osv…
Suck!
Nu skulle här behövas nån som orkar skriva in alla verifikat i bokföringsprogrammet i datorn och sen fixa till ett minusbokslut och en skattedeklaration, som helst visar återbäring istället för kvarskatt. Nån som anmäler sig frivilligt?

From → Ditt och datt

2 kommentarer
  1. vandravidare permalink

    Nej TACK! 🙂 Kan inte precis påstå att det låter inspirerande .Hoppas du hittar någon 😉

    • inges permalink

      Så synd att du inte nappade på erbjudandet. Anar att jag själv måste uppoffra mig en vacker natt! 🙂
      Hoppas det går fort sen när jag väl tar itu med det hela.

Kommentera

