Skip to content
Tags

Strandsatt

mars 23, 2012

Här sitter jag strandsatt som en hungrig späckhuggare. Strandsatt för att mannen i mitt liv tidigt i morse åkte västerut tillsammans med äldsta ättelägget med min Adam-plåtlåda. Billös på landet är ingen bra kombination för kollektivtrafik är sådant som existerar endast i stan. Är inte det konstigt så säg?
Hungrig för att jag tidigt, tidigt i morse åt frukost och redan hunnit vara ute på ett varv.
Antagligen är mannen i mitt liv också lite strandsatt för han har som vanligt lämnat sin Nokia på soffbordet. Nyss ringde han från nästyngsta ätteläggets Nokia och berättade att de var bjudna till Dragsvik på kaffe. Det ni!

Att det en längre tid har varit tyst på min blogg beror på att jag tagit mig en ordentlig funderare över bloggens existens. Studerat olika alternativ och kom till att det är dags att säga hej och tack till bloggen.fi och parkera sig här istället. Få se hur långvarigt det blir, men tekniken fungerade i varje fall när jag överförde alla gamla inlägg. Tjohooo! Bra med fungerande teknik. Nu skulle det finnas massor att pilla med, men det är nog bäst att jag passar på att njuta av friden i huset så länge den varar. Men först måste jag nog ta hand om disken eftersom ingen annan gjort det i veckan.

From → Ditt och datt, Fritid

4 kommentarer
  1. Välkommen till WordPress Inge! Jag ska byta länken på min bloggroll så att de som hittar dig där och vill läsa dig fortfarande ska hitta rätt 🙂

    • Tack! Jag ska också bygga upp min bloggroll så jag får med mig alla bloggar jag läser. Nu just tar det lite tid för är mitt uppe i intensiv kursplaneringsperiod.

  2. Utan bil, försmäktar ni på denna ”ö”!
    Wordpress sägs vara stabil tummelplats för uttryck!
    Bra här!

    • Jo, utan bil är det knepigt på landet även om jag ju officiellt bor i en stad. Så är det här i kommunfusionernas avlånga land.
      Wordpress är stabil och finns en hel del verktyg att pilla med. Men läste just idag i en finsk datatidning att det inte är hälsosamt att sitta 11 h. Man måste liksom göra annat också! 🙂

Kommentera

