Skip to content
Tags

,

Anropad av okänd

mars 30, 2012

– Och så är det en bekant, inledde hon efter att ha blivit anropad av undertecknad. Erkänner, jag tjuvlyssnade där jag strövade kring på loppiset i panikjakt efter en födelsedagspresent. Inte kan vi ju gå tomhänta till söndagens kalas heller.
– Hej, hej, sa hon när hon närmade sig de vita äggkopparna hon hade efterlyst. Just precis de samma som jag stod med i handen.
– Jo, det är de där jag menade, eller vill du ha dem, frågade hon oroligt.
– Nej, nej.
– Visst är det din son som startat nytt?
– Ja, nytt och nytt.
– Han går då i mammas fotspår…

Nja, rent tekniskt sett så gör han väl inte det? Han gör ju helt andra saker, som inte direkt har med pedagogik att göra. 🙂
Vem jag talade med? Inte en susning

From → Ditt och datt

4 kommentarer
  1. Ja men just det! Det är ju din son som tog över med kollegan.
    Men från det ena till det andra, hur gick det med äggkopparna?

    • Ja, det är han!
      Och jodå, damen fick sina vita äggkoppar och jag några bruna glas dito. Frid och fröjd alltså!

  2. spadtaget4 permalink

    Hej!! Tittar in på din nya blogg!! Jag har oxå funderingar på o flytta…vi får se!! 🙂
    Ibland undrar jag om jag skall blogga överhuvudtaget, det blir sååå lååånga pauser emellanåt….men det är nog ändå roligt och det roligaste för mej är att planera o inreda en blogg…vi får se!! 🙂 Glad påsk oxå förresten!! Kram!!

    • Hej! Kul att du hittade hit även om jag har legat lågt nu ett tag. Händer så mycket annat IRL (i verkliga livet!) att jag knappt hinner med datorn, ännu mindre med att skriva. Roligast är ju som du säger att planera och inreda en ny. Själv är jag jätteglad över att det gick att ta med sig de gamla inläggen hit. Läste i en branschtidning idag att WordPress fortfarande är den största bloggplattformen.
      Påsken var härlig med besök av de vuxna barnen och kusinmöte hos mamma på måndagen. Hoppas du också hade en lyckad helg. Kram

Kommentera

