Skip to content

I hårdträning

april 14, 2012

För tillfället ligger jag i hårdträning inför vappen (valborgsmässoafton heter det på korrekt svenska). Nu handlar det inte om att ränna ute på de leriga och hundskitiga vägarna. Nej, nej, utan test av olika bakverk. Räknar med att jag klarar av både tillredningen av mjöd och drickandet av densamma. Men bakverken är ju en annan femma. Tror inte att det blir munkar för det brukar vara yngsta ätteläggets bravur. I torsdags testade jag de här petit chouerna:

Här är fyllningen chokladbaserad vispgrädde med krossade mariannekarameller. Testades både i stan och på landet och fick klart godkänt. Hade också sex stycken med salt fyllning, men de försvann före fotograferingen. Dottern trodde att jag hade gjort dem på djupfryst färdig deg. Pytt, heller.

From → Ditt och datt

2 kommentarer
  1. Aj aj aj så goda de ser ut! Nu måste jag skriva ett blogginlägg om vad maken o jag blev bjudna på i går hos våra vänner.

    • Tack! De hade god åtgång eftersom 25 stycken försvann i ett nafs. Om de skall bakas till vappen måste det nog bli dubbelsats. Håhåjaaa…

Kommentera

