Hoppa till innehåll
Tags

Sanndrömmare?

april 18, 2012

Igår natt drömde jag om Carita. Jag var hos min mamma och skulle just åka iväg hem då jag såg Carita komma trippande i högklackade blå sandaler. Hon var klädd i en vacker blå klänning som klockade sig mjukt och snyggt runt benen. Upptill hade hon en blå bolero. Ute var det kallt och frost, så hon var inte alls ändamålsenligt klädd. Jag erbjöd henne skjuts till stan, som hon tacksamt tog emot för hon trodde att hon hade missat bussen. Jag hade inte hjärta att säga åt henne att där i byn har det inte gått bussar på de senaste 35 åren. Inte sedan postbussen drogs in.
Carita hade bråttom för hon skulle vara alldeles ensam på Loviisan Sanomats redaktion och fick inte komma försent. Hon berättade att hon höll på med en utbildning och därför hamnade att praktisera på olika ställen. Förra månaden hade hon jobbat på ”Marias bageri” och lärt sig att baka bullar.

Konstig dröm, men nästan sann för när jag vaknade var världen igen vit och det snöade. Och Carita hade faktiskt haft problem med att ta sig till jobbet! Hur kunde jag veta det i drömmen?
Och bullarna då? Jo, dottern bakade jättesmarriga örfilar igår eller öronfilare, som hon sade.
Nu är då frågan: Är jag en sanndrömmare?

From → Ditt och datt

9 kommentarer
  1. Hmmm… alldeles för mycket sanndrömmare… Bra att klänningen täckte mina lår för dom är inte vackra nu då jag lider av pytiriasis rosea… och allt annat du drömde om kan jag inte heller kommentera mer än… huh huh 🙂
    Ps. jag römmer också massor, oftast helt obegripligt tokiga saker…

    • Drömmar är just precis obegripliga och sällan faller de liksom på plats så här med en gång så som den här gjorde. Sen begriper jag ju inte alls varför jag drömde just precis om dig? Kanske läst för många blogginlägg? 🙂

      • En del av drömmarna har ju nog med verkligheten att göra – då det är många innebandymatcher drömmer jag ibland om dem – förra natten drömde jag om Schlagerfestivalen… huh huh. Men det hade kommit förhandsvisningar på tv, så 🙂

  2. Pityriasis rosea skulle det vara…

    • Uj, du har fått en barnsjukdom ihop med dig…

      • Den är väl annars harmlös men den ser myky iiiilakär ut!

      • Skönt att höra att den är harmlös även om dess utseende lämnar övrigt att önska.

      • Jag lever i tron att den är harmlös – dvs inte smittar osv. Men mig har den börjat reta då den dykt upp på allt fler ställen… i hudveck t.ex.
        Försöker hela tiden tänka att det finns människor som lider mer än jag – men LITE tar det nog på psyket ändå… 😦

      • Äsch då, inte kul när den dyker upp där den inte ska. Fy på den. Håller tummarna att den ska försvinna lika fort som den dök upp!

Lämna en kommentar