Hoppa till innehåll

40 euros middag

april 21, 2012

I måndags var det fart och fläkt här i huset sent på eftermiddagen då mannen i mitt liv och undertecknad möttes i dörröppningen. Han på väg till stan efter en grej och jag på väg hem från vävsalen. Jag gav 40 euro åt honom med löfte om att få något gott i matväg.

Eftersom jag varit datorfri hela dagen satte jag mig ganska omgående framför skärmen och förlorade mig sedan i kursplaneringsarbetet. På kvällen nåddes mina näsborrar av kulinariska dofter från köket och det vattnades i munnen på mig. Då hade redan magen morrat dovt en tid.
Efter en stund hojtade mannen i mitt liv att det var färdigt. Jag steg full av förväntan in i köket och tittade förbluffat på det tomma bordet. Var fanns tallrikarna, glasen, besticken? Ja, var fanns överhuvudtaget maten? Och vad hade han alls använt stekpannan till?

Två stekta ägg väntade på en assiett. Två stekta ägg för 40 euro? Det var en dyr middag!

From → Ditt och datt

Kommentera

Lämna en kommentar