Skip to content

För mycket alkohol

april 26, 2012

Domen har avkunnats idag av en expert i grannstaden. Det är ventilerna. Nu skall Adam plåtlådan lyftas upp på bocken och sedan strippas. Locket mm skall bort och föras till putsning och slipning och vad allt som skall åtgärdas. Gudarna vet när jag återfår bilen i körbart skick. För min plåtlåda är inte den enda som har bekymmer. Det är för mycket alkohol i bensinen och det drabbar många motorer. Själv har jag tankat 98:an för att vara på den säkra sidan, men…
Hallå alla gröngölingar som pratar för Eko, hur har ni tänkt? Här går inga andra bussar än skolbussarna. De kör imorgon en morgontur och en eftermiddagstur. Sedan går det inga bussar förrän nästa veckas onsdag. Skolorna är lediga på måndag och tisdag.

Varning utfärdas: Finns viss risk att jag deppar ihop. Känner mig handikappad utan mitt fortskaffningsmedel, som så troget tjänat mig i vått och torrt ända tills den fick för mycket alkohol.
Tänk på det ni, så här inför veckoslutet och valborg!

From → Teknik

3 kommentarer
  1. Ojoj att vara utan bil är helt OMÖJLIGT! Hur skall du klara dig?

    • Inte är det lätt inte. Hittills har jag fått lämna bort allt som har med fritiden att göra och förlitar mig på mina anförvanters godhet ifråga om arbetsresor. Idag skjutsas jag av mannen i mitt liv till stan och får sedan skjuts hem av yngsta ättelägget, som lovade att jag också ska hinna handla. Dottern har faktiskt snällt bjudit ut sin lilla bil till låns. Men den vågar jag inte ta för då kan det hända att min bil inte blir färdig på flera månader. 🙂

  2. Ush ja, de ska införas nya saker till höger å vänster å ibland undrar (eller ganska ofta..) varför ingen testat ”produkten” under längre tid för att se vilka biverkningar eller följder den har…

Kommentera

