Skip to content

En mastodont

maj 17, 2012

Fick äntligen min Adam-plåtlåda igår. Jihaaa! Stort TACK till mr J och mannen i mitt liv. Idag var vi ut en sväng med bilen för att testköra. Närmare bestämt körde mannen i mitt liv ända till huvustaden. Där bongade vi en massa glada blåvita fans i Östra Böle före matchstarten. Vi såg också den officiella VM-Skodan.

Nu kör vi ju inte så där bara för nöjes skull iväg till huvudstan. Nej, bensinen är på tok för dyr för det. Vi besökte faktiskt en mastodont, Mejlans sjukhus. För fyra år sedan tillbringade jag nästan all ledig tid med sjukhusbesök där. Man vill ju inte att ens nära och kära skall tillbringa långa tider utan annan kontakt än den med vårdpersonalen. Efter ett tag lärde jag mig faktiskt hitta någorlunda bra. Men idag var det rena rama yrseln igen för nu var allting nytt och inget fanns längre kvar i Tornhuset. För mig som lätt går vilse är såna där oändligt långa korridorer en plåga. Tack och lov för att det finns olikfärgade linjer att följa. Och vänlig personal. Ja, och så förstås yngsta ättelägget och mannen i mitt liv. Patienten mådde bra och blev glad om än lite trött av besöket.

På hemvägen såg vi en fransk bil som hade börjat brinna. Såg helt overkligt ut, som på film.

Nu i säng med norskan Anne Holt, dagen till ära. I morgon ska jag inte åka längre bort än till grannstaden.

From → Ditt och datt, Fritid

Kommentera

Kommentera

