Skip to content

Utryckning

juli 18, 2012

– Hjälp, här är en polis, sa mamma när hon ringde.
– Vad säger han?
– Jo, han varnar. Jag vet inte vad jag ska göra.
– Vad varnar han för då?
– Kan gå dåligt om jag gör si eller så. Ska jag göra si?
– Vänta, jag kommer, ska bara klä på mig först.
– Ska jag stänga av?
– Nej, jag kommer.

 

 

 

Femton minuter senare var jag på plats. Uppdaterade webbläsaren och ställde in antivirusprogrammet så det snällt tillåter sessioner på banksidan.
Som tack fick jag en god middag med köttfärsbiffar,  stekt potatis och sallad från eget trädgårdsland. Mums!
Ja, och diverse skattetjänstemän göre sig icke besvär. Middagen mot data-arbetet var en bytesaffär, som inte bör beskattas! 🙂

From → Teknik

Kommentera

Kommentera

