Skip to content
Tags

Choklad i behån

november 12, 2012

I går kväll när jag klädde av mig i läslampans sken upptäckte jag mörka fläckar i behån.
Hjärtat flög upp i halsgropen. Har både hört och sett så mycket av bröstcancer i närheten att det var min första förskräckta tanke. Dags att klämma och känna. Men hittade inget som inte skulle funnits där sen förra gången.
Fick ta behån med mig till lysrörsskenet.
Och då uppgav jag ett hysteriskt hyenaskratt, så mannen i mitt liv blev alldeles förskräckt och hade redan mobilen i handen för att ringa efter handräckning.
Men, men, jag hade varit så vild i mitt konditorivärv tidigare på dagen så den rivna chokladen hade strittat omkring ordentligt och en del hade hamnat i behån.

From → Ditt och datt

4 kommentarer
  1. Underbart är ju ofta det som finns under och så var det också i detta fall. För att inte säga mumsigt 😀

  2. Ja, det där var nog en skön känsla antar jag!! Och vilken mumsig kaka oxå!! 🙂 🙂

Kommentera

