Skip to content

Att tillfredsställa tre män

december 23, 2012

– Ho, ho, de löna sig att komma hem, sa nästyngsta ättelägget och klappade sig på magen efter dagens middag.
Husets två andra närvarande män, äldsta ättelägget och mannen i mitt liv uttryckte också sin belåtenhet.
Och husmor in spe tog villigt åt sig. Kockande är inte min starka sida, men en korvsås kan jag i alla fall åstadkomma.
Nu senare på kvällen har jag serverat fattiga riddare med vispgrädde och sylt. Alla tre män är tillfredsställda. Det var lätt som en plätt.
Nu återstår endast att stjälpa upp bondosten (äggost i Sverige?) och baka ut havresemlorna (fralla i Sverige). Måste ju ta vasslan till vara och baka på den.

Undertecknad är lätt att tillfredsställa, behövs inte mycket, bara en sådan här liten hög:
bokhog_01Här finns en hel drös med deckare, mest Mari Jungstedt, men också Minette Walters, Elisabeth George, Karin Alvtegen och Karin Wahlberg. Och så lite vanliga böcker av bl a John Irving, Bodil Malmsten osv.
Hela 24 böcker fyndade vi i torsdags på återvinningscentralen i grannstaden. Och jag som inte får köpa en endaste bok längre fick faktiskt lov av mannen i mitt liv så här inför julen att ta de här med mig hem. Snällt inte sant?
bokhog_02Så gissa vad jag kommer att göra under helgen?

Just precis, läsa deckare!

2 kommentarer
  1. Jag har precis samma planer..skall ligga på soffan och läsa..och äta godis:)

Trackbacks & Pingbacks

  1. Det fjärde offret « ingescyber

Kommentera

