Skip to content

Över för denna gång

december 27, 2012

Så var då julhelgen över för denna gång. Vi överlevde alla både maten och julklapparna och ingen dukade under av stress. Att få ha barnen hemma på besök är nog det som betyder mest för mig. Själva julafton tillbringades i ett serviceboende i stan. Där satt jag med äldsta ättelägget, delade ut julklappar och en del av bordets läckerheter till lillsyrran. Alltmedan mannen i mitt liv och nästyngsta ättelägget bemannade med snöspadar tog sig till kyrkogården i Pernå och mockade och tände ljus. Sedan hann de ännu iväg en sväng till Valkom och dela ut julklappar samt hälsa på yngsta ättelägget som låg sjuk på soffan hemma hos sig i stan.

Julbordet såg i år lite annorlunda ut, för vi glömde helt enkelt bort de gröna ärterna!!!! Mest beroende på att mannen i mitt liv låg på vägen med snöslungan och inte riktigt hade koll på vad som försiggick i köket. Sedan åt vi inte heller makaronilåda förrän på juldagen. Risgrynsgröten serverades på julannandag. Idag när jag värmde lådorna och åt av skinkan på nytt kom jag på att jag redan var less på alltihopa. Bläää. Tror att jag skippar julmaten nästa år?! Å andra sidan är det ju jättebekvämt med att kunna värma maten och inte sedan stå i köket hela helgen. Fast igår fuskade vi lite med ätteläggen och en sambo. Vi åt middag på en pizzeria i stan! Det ni!

Annat jag också hunnit tröttna på är godis, främst choklad dito, och då finns det ännu hur många konfektaskar som helst kvar. Och jag har inte ens ätit mycket av den varan. Har också massor av glögg kvar, men den går väl åt på nyårshelgen?

From → Ditt och datt, Fritid

Kommentera

Kommentera

