Skip to content

Billig i drift

januari 1, 2013

Mannen i mitt liv kräver inte mycket utan går ungefär på kaffe och Fazers blå, nån ärtsoppsburk då och då, liksom HK blå. Nu har jag dock visat framfötterna i köket och lagat Fina skinkpajen i söndags. Slog två flugor i en smäll, blev av med julskinkan och kunde bjuda på god middagsmat.
Igår hade vi texmex, som traditionen påbjuder i vårt hushåll och idag överraskade jag med en efterrätt gjord på tranbär och pepparkakskross. Nu oroar sig mannen i mitt liv för min hälsa! Jag brukar inte ha så stort tålamod i köket att jag skulle stå tre dar på raken och fixa smarriga saker. Och nej, det är inte alls mitt nyårslöfte. Jag tänker inte knyta på mig förklädet och bli en ordentlig husmor. Bort det från mig!

– Vi drack så god cider i natt, hörde jag mannen i mitt liv säga åt sin storasyster i telefon idag.
Vaddå, cider? Hade karlarna i huset kalasat och skålat efter att jag gått och lagt mig? Det var det fräckaste!

Sen insåg jag att champagne är bortkastad på den karlen! Det mannen i mitt liv trodde var cider var inget annat än Pommac! Nåt starkare än så behöver han inte. Visst blir han billig i drift, säg?

From → Ditt och datt, Fritid

Kommentera

Kommentera

