Skip to content
Tags

,

Hur klara oss?

januari 9, 2013

Hur ska vi klara oss nu, mannen i mitt liv och undertecknad?
Ingen som bär ved,
ingen som tömmer diskmaskinen,
ingen som ser till att det brinner i kamin och spis,
ingen sam matar katterna och småpratar med dem,
ingen som skojar med en,
ingen som följer med på uppköp,
ingen som ser till att jag lagar mat, bakar, stickar
och
ingen som håller en sällskap.
I natt kommer jag att höra spökljud från vindsrummet…

Han har åkt, äldsta ättelägget, vi är på tumanhand igen. Han hann skämma bort oss rejält.
Så hur ska vi nu klara oss?

From → Ditt och datt

4 kommentarer
  1. Huj så hemskt!!!! Glömmer aldrig hur det kändes när första flytta hemifrån…hur månne det int ska kännas när sista flyttar!!!

    • Jooo, inte bra att ätteläggen skämmer bort en på sina jullov! 🙂
      Vi är ju på tumanhand här i huset och har varit det sen förra våren, så vi börjar ju ha vanan inne såtillvida att när jag kommer hem försvinner mannen i mitt liv! 🙂

  2. Ajaj det blir nog svårt. Ni måste göra kom-ihåg-listor och hjälpas åt du och mannen i ditt liv.
    Ni kanske hinner med hälften av allt ättelägget skötte förr?

Kommentera

