Skip to content

Nattlig gråt

januari 10, 2013

Fånigt, i högsta grad fånigt, men i natt grät jag.
Och ändå visste jag ju att prästen ska dö. Det var bara en tidsfråga i vilket kapitel han kommer att göra det. Långsamt, mycket långsamt har jag närmat mig kapitlet och försent, alldeles försent insåg jag att jag borde ha sparat slutet av boken till dagstid.
I natt vet jag inte vad jag skall ge mig på. Kanske nåt på engelska så jag somnar på nolltid. Nåt som inte engagerar eller suger in mig mellan sidorna. Men det är ju tråkigt att läsa sånt…
Å andra sidan, det är betydligt lugnare för min nattliga frid.

2 kommentarer
  1. Du har visst läst ”Is”. Jag ska ta mig genom Keplers tre senaste innan jag börjar läsa Ulla-Lena Lundbergs bestseller, men nog är den ju ett måste på en lång lista av bra ”borde-läsa-böcker”.

    • Ja, jag har läst Is. Och den ska man nog läsa. Själv har jag fortfarande Kepler på min långa borde-läsa-lista. Få se när det blir av?

Kommentera

