Skip to content

Aha och åhå

januari 16, 2013

I dag har jag bakom mig en arbetsdag på över 9 timmar. Är förstås rätt mosig och ska med det snaraste glida ner mellan lakanen så jag orkar med en kortare dag i morgon samt på eftermiddagen en tur till huvudstan tillsammans med mannen i mitt liv. Hoppas jag får slumra lite i bilen.
Det är lite varor som ska iväg till Vasa och dom ska hämtas från Vanda, så…
I princip borde jag nog inte följa med för det brukar bli rätt stressiga turer med fort hit och sen dit och fort hem tillbaka. Och aldrig att vi besöker nåt trevligt ställe liksom. Nä, bara Motonet eller IKH, inte ens Biltema. Suck!

Trots lång arbetsdag var jag glad vid hemkomsten. Varför? Jo, jag har igen lyckats bjuda mina kursister på både åhå- och aha-upplevelser. Och vad kan väl vara bättre än det?
Mitt eget åhå var mera av desperat karaktär när jag väl i stan upptäckte att matkassen var kvarglömd hemma på köksbordet. ARGH! Och jag med så stram tidtabell att det inte ens var frågan om att kila iväg till nån affär. Vad göra? Jo, kontakta den räddande ängeln, yngsta ättelägget. Han försåg snällt modern med broilersallad och dricka. Hur skulle jag överleva utan mina karlar?
Han försåg mig också med en splitterny bärbar så jag kunde bekanta mig med Windows 8. Och nej, jag blev inte med datorn utan lämnade den snällt tillbaka och tackade allra ödmjukast för lånet.

From → Ditt och datt

Kommentera

Kommentera

