Skip to content

Julhälsning

februari 2, 2013

På förmiddagen plongade det till i mannen i mitt livs mobiltelefon. Vad i vida världen kunde det vara? Jag hade talat i telefon med nästäldsta ättelägget, fadern med äldsta och med dottern. Yngsta ättelägget hade vi båda träffat i hans affär. Vi eller nåja mannen i mitt liv, för jag har inget med det jordiska att göra! 🙂 hade lovat låna ut vår bilsläpvagn eftersom det inte längre går att hyra dem från Shell i stan. Nya företagare på macken och nya vindar blåser.Återstod alltså nästyngsta ättelägget. Inget har hörts från honom och inte vågar jag ringa heller innan jag tror att hans eventuella lördagsjobb är slut. Fast då kanske han är ute och festar? Det är ju ändå lördag idag.

Men plonget? Jo, ett sms med en glad julhälsning på finska från mannen i mitt livs kompis. God Jul nu?¿ Bäst att ringa och kolla så inte kompisens telefon drabbats av aggressivt virus.
Det visade sig att sonen fumlat med telefonen och skickat iväg förra årets julhälsning till alla kontakter fadern hade i telefon istället för att skicka en kontaktuppgift till en dam som längtade efter ett telefonnummer. Så kan det gå i denna teknikens underbara värld. Undrar hur många telefonsamtal kompisen fick?

From → Ditt och datt, Fritid

Kommentera

Kommentera

