Skip to content

Kan väl inte vara så svårt?

februari 5, 2013

Det fanns en tid, för rätt länge sedan, då undertecknad tog sig fram obehindrat vart som helst i huvudstaden. Kunde busslinjer och spårvägslinjer. Ack, ljuva studietid.
Nu, när jag imorgon ska förflytta mig ungefär 800 meter från busstationen suckar jag och dubbelkollar kartan på nätet. Skriver till råga på allt ut den. Men varför det i vida världen?
Har ju GPS i telefonen! Kan väl inte vara så svårt att hitta rätt?

From → Ditt och datt, Teknik

2 kommentarer
  1. Hahaa 🙂 Jag tycker det är sunt att vi tar utskrifter och inte enbart förlitar oss på ny teknik.
    I dag letade jag efter en telefonkatalog här hemma, men hittade den inte. Sedan letade jag efter telefonnumret i ÖN:s ”Vi står till er tjänst” – hittade inte rätt nr av tidningen då heller… slutligen googlade jag företaget på nätet och hittade numret…

    • Ja, så kan det gå och förstås behövs utskrifterna ännu. Hur skulle vi annars klara oss? Minns när datorn gjorde insteg i kontoren och nu skulle det bli papperslöst minsann. Men vad hände? Jo, aldrig har det producerats så mycket papper som nu! 🙂 Kolla bara hur böckerna har svällt i omfång.

Kommentera

