Skip to content
Tags

Såsfläcken

mars 2, 2013

Han stirrade på mig i brösthöjd. Hans ansikte sprack upp i ett stort leende.
Hrmpfff!
Följande karl jag mötte gjorde likadant.
Liksom den tredje och fjärde.
Tryggt återbördad i bilen kollade jag i spegeln. Nej, inget mellan tänderna, inget på näsan eller halsen.
Senare samma dag:
Med den varma temuggen i mina händer vid mammas köksbord föll min blick på min vita scarf. Den såg inte så vit ut längre. Försiktigt sänkte jag muggen, placerade den på bordet och tog av mig scarfen. En konstig ljusbrun fläck hade spridit ut sina tentakler. Jag körde näsan i fläcken utan bli mycket klokare. Konstigt.
Jag fortsatte dricka mitt te och tappade nästan skorpan i famnen. När jag sänkte blicken för att sopa upp smulorna såg jag på mitt vänstra bröst, en stor  brunaktig fläck.

Ingen av karlarna hade alltså varit intresserade av mina yppiga kurvor. Det som dragit deras blickar till mig var den goda rosépepparoxsåsen.

From → Ditt och datt

2 kommentarer
  1. Den är ju trevlig så länge den varar, uppmärksamheten vill säga. Och man blir ju så upplyft av att tänka att männen såg något fint i en.
    Kanske det inte alls var såsfläcken de stirrade på. Kanske det faktiskt var DIG de såg. Det vill åtm jag tro 🙂

    • Tack! Vi får nog tro det. I synnerhet som jag helt spontant fick en manlig kram igår utan minsta lilla såsfläck! 🙂

Kommentera

