Skip to content

Lindad runt lillfingret

mars 28, 2013

Vet inte riktigt hur det har gått till, men plötsligt står jag i köket varannan dag och lagar mat!!! Äldsta ättelägget har lindat mig runt sitt lillfinger så till den milda grad att jag i ett mycket svagt ögonblick igår gick med på att laga en smörgåskaka imorgon. Jag fruktar allvarligt för min mentala hälsa. Hur kunde jag lova det när jag också ska koka bondost? (Hörde du det Carita?) Och lovade texmexmat till lördagen åt nästäldsta sonen? *skakar förvirrat på huvudet*
I måndags ville äldsta ättelägget ha hasselbackspotatis och det fick han förstås. Under helgen var det ris och mexikansk gryta som gällde.
Här har jag redan blivit bortskämd med att mannen i mitt liv sköter om matlagningen varannan gång efter det vi blev ”barnlösa”, men nu…
Nå, nästa vecka när påsken är förbi och ättelägget återvänder västerut, är det business as usual som gäller i köket = ingen mat! 🙂

Ha nu alla en
RIKTIGT SKÖN OCH SOLIG PÅSK!

From → Ditt och datt

Kommentera

Kommentera

