Skip to content

Lugnet återvänder

april 1, 2013

Efter en intensiv påskhelg med gäster från Ekenäs i två omgångar, har lugnet nu återvänt till hemmets vrå. Kökskommenderingen är över för min del för denna gång och jag har ägnat mig åt roligare saker. I huset återstår nu en åbobo, en hostig karl och undertecknad. Ja, och så då ett otal katter.

I morse gjorde jag ännu en kraftansträngning och överraskade med att servera ägg-ansjovis-smörgåsar till frukost.
Men nu är nästan allting slut. Det finns ingen bondost längre, ingen smörgåstårta och inte heller någon påskig kladdkaka kvar. Däremot kan jag nog servera broiler wraps ifall ni är intresserade.
Ja, och så finns det också en hel del chokladägg kvar. Märks att mannen i mitt liv är sjuk då inte ens chokon går åt.

From → Ditt och datt, Fritid

Kommentera

Kommentera

