Skip to content

Herr Strindberg

maj 5, 2013

Nuförtiden går jag och lägger mig med herr Strindberg. Kan inte säga att jag är övermåttan förtjust i arrangemangen, men samtidigt är det svårt att motstå frestelsen. Jag bar hem ett illustrerat exemplar av Hemsöborna tryckt år 1945. En raritet, som jag hittade i bokbytarhyllan på jobbet. Men obs, inte ett knyst om saken åt mannen i mitt liv. Jag ska ju INTE ha fler böcker så det är förbjudet att ta hem. Schhhhh!
Nu har jag alltså inlett min sommarklassiker period lite i förtid. När det blir varmare övergår jag kanske till lättlästa deckare eller så kanske jag skulle gräva ner mig i ryska klassiker i stället?

From → Litteratur

4 kommentarer
  1. Fick så roligt när vi inte fick knysta åt din karl att du går och lägger dig med herr Strindberg 🙂

    • Ja, det är nog bäst att han inte vet vilka karlar jag lägger mig med. Undrar vad han skulle tycka om kvinnorna Holt, Oates, Austen osv.?

  2. Ja, det där med ryska klassiker har jag också tänkt på… och Jörn Donners ”Mammuten” osv. osv. Böcker finns i all oändlighet.
    Åt mannen i ditt liv kan du lova följande: ”en bok in, en bok ut” om du köper/får nytt till bokhyllan.
    Själv försöker jag gå enligt den devisen också då det gäller kläder/skor/väskor. Ibland lyckas det, ibland inte – klädskåpet är nog faktiskt GANSKA ”tomt” 😀

    • Ingen fara, jag ska återlämna herr Strindberg till bokbytarhörnet. Min garderob rensade jag ut när jag julstädade med den påföljd att det är tunnsått med sommarkläder. 🙂

Kommentera

