Skip to content
Tags

En mördare

maj 29, 2013

På lakanet ligger spår av ett lik. Runt huvudet surrar: Du är en mördare, du är en mördare.
Det illavarslande inandet jagar mig ur sängen.
Jag lämnas inte ifred. På vessan är inandet riktigt aggressivt. Jag smäller handen i väggen. Lämnar kvar liket som varnande exempel. Det hjälper föga. De små bestarna är blodtörstiga.
På kvällarna ligger jag i sängen och vrider mig. Det kliar överallt. Igår lyckades jag åstadkomma rena blodbadet då det gick hål på ett bett.
Hur ska detta sluta? Vi är inte ens inne i juni och jag har redan hunnit tröttna på sommarplågan nummer ett: Myggjäklarna.
Jag har försökt resonera förnuftigt med dem. Förklarat att mitt blod är extremt dåligt, att jag äter så ohälsosamt. Dom påstår att det är trams att dom såg igår hur jag åt sallad med paprika, gurka, tomat och olika sorters salladsblad samt rökt fisk och rödbetor. Inget biter på de här jäklarna.
Tror att jag skippar Juva i midsommar. Tänk att sitta på utedass tillsammans med 1 000 aggressiva flygfän. Brrrr.

From → Ditt och datt

Kommentera

Kommentera

