Skip to content

Konfunderad mor

juni 5, 2013

Igår telefonerade jag till nästäldsta ättelägget och bubblade på:
– Varför sa du int att försvarsmaktens huvudmarsch gick i Ekenäs?
– Nä, nå.
– Om jag sku ha vetat hade jag ju kommit dit på stört och stått där vid gatan i givakt.
– Nå, men du va ju på jobb.
– Jag såg just på TV att Nylands Brigad också var med. (Nylands Brigad kommer nånstans vid ca 34 minuter)- Jo, såg du mig i TV. Jag körde nästsista Pasin.

ÅÅÅH! En konfunderad mor hade mycket, mycket gärna velat stå där och fota. En minst sagt vimmelkantig mor förstår inte stoltheten som svämmar över i bröstet. Militär och krigsmaterial är ju emot alla pacifistiska tankar hon alltid hyst. Men se när ättelägget kör en Pasi i paraden, så…

From → Ditt och datt

Kommentera

Kommentera

