Skip to content
Tags

Gräsänka

juni 6, 2013

YESS! I morgon är jag gräsänka hela låååånga dagen. Alldeles ensam med katterna. Undrar vad jag ska hitta på? Tyvärr är jag utan bil, så rörelseradien är något begränsad. Läsa en god bok? Städa i datorn? Virka lite? Sticka? Skriva? Fota tror jag inte går, för jag misstänker att karlarna i huset tar kameran med sig.
Hur det än blir så ska jag ta det lugnt med stort L. Snart stundar semestern så jag kan ju lite smygöva hur det är att vara ledig.

From → Ditt och datt, Fritid

2 kommentarer
  1. Ja, man hade ju planerat att göra ditt och datt under första veckan av semestern, MEN… inte var det regnet som förstörde, nej nu var det så varmt i solen att man kände sig som en vandrare i öknen – så det var bara att sitta som tjuren Ferdinand under korkeken och tugga på ett grässtrå och ta det väldigt lugnt 😀 … så jag har övat.

    • Låter som en ytterst bra strategi. Man behöver faktiskt öva det där att göra ingenting för det är inte det lättaste. Själv jobbad jag på så intensivt på förmiddagen att jag alldeles höll på att glömma bort att äta lunch.

Kommentera

