Skip to content

Huslig

juni 9, 2013

Huh, huh, idag har jag varit så huslig att jag inte känner igen mig själv. Steg upp ½ 6 på morgonen och bakade dubbelsats med scones = 8 brödkakor. Finns endast en liten kvar. Vi hade ju gäster från Ekenäs så jag var ju tvungen att lite skämma bort dem med varmbröd till frukost trots att jag inte alls är en matmamma. Sent på eftermiddagen, närmare kvällen, fick mannen i mitt liv mig ännu att baka en rabarbersmulpaj. Gott som efterrätt med vaniljglass. Av den pajen finns inget kvar. Mannen i mitt liv åt upp över halva pajen och klagade över att jag inte hade haft en hel ugnsplåt istället för en liten pajform. Håhåjaa. Nu vill jag dock ha ledigt från köket ett tag. Man ska inte förta sig. Dessvärre hämtade mannen i mitt liv nytt mjöl idag då han var och bunkrade upp med kattmat. Jag undrar om han har baktankar?

From → Ditt och datt, Fritid

Kommentera

Kommentera

