Skip to content

Hjälp en polis!

juni 10, 2013

– Hjälp jag har en polis i datorn, hur får jag bort honom?
– Vänta nu lite. Kan du klicka på en OK-knapp, svarade jag medan jag febrilt försökte minnas hur rutan som ploppat upp kunde se ut.
– Nä, det går int för det finns int en sån knapp.
– Nej, vänta stäng bara av datorn. Jag kommer senare ikväll på besök så fixar jag det, lugnade jag ner min mor alltmedan mitt eget blodtryck rusade i höjden då jag kom ihåg det där polisviruset som härjade förra året. Jag kanske borde ta med min egen bärbara för säkerhets skull…

Puh, ingen fara. Det var bara säkerhetsvakten som varnade att förändringar hade skett på nätbankssidan och att det behövdes ett nytt certifikatgodkännande. Frågan är, ska man ha hög säkerhet eller inte?
På hemvägen från min hulda mor funderade jag på hur andra IT-invandrare klarar sig, vem ringer de?

From → Ditt och datt

Kommentera

Kommentera

