Skip to content

Svarta prickar

juni 27, 2013

– Hjälp, det är svarta prickar i smeten, skrek jag i tisdags då jag bakade.
Jag såg redan för min inre syn hur jag skulle bli tvungen att börja omigen med marängsmeten. Suck och stön. Dela ägg och skilja gulan från vitan…
Tur att ingen i huset hörde mig. Skulle ha varit ytterst genant. Självklart är det svarta korn i vaniljsockret. Fattas bara. Jag har alltså bytt sockersort och fått en med äkta vara.

From → Ditt och datt

Kommentera

Kommentera

