Skip to content

Kvinnor och Kakor längs Kyro älv

juli 9, 2013

I november förra året fick jag låna en helt ljuuuvlig bok, som heter Kvinnor och Kakor längs Kyro älv. Den är skriven av Maria Österåker och för de underbara fotografierna står Patricia Rodas. I boken berättar 13 damer om livet varvat med kakrecept som ger mig nostalgiska vibbar på hög nivå. Här finns recept på kakor som bakades i mitt barndomshem. Jag sträckläste boken för det var så härligt att få ta del av damernas livsvisdom. Tyvärr hann jag aldrig baka en endaste kaka enligt recepten i boken. Varje kvinna har delat med sig av sitt favorit kakrecept.
Det märks att Maria Österåker har gått varsamt fram och verkligen lyssnat på kvinnorna hon har besökt. Deras personlighet kommer fram på ett bra sätt, som t ex väninnan som tog med ett extra kakrecept för den hon visste att inte gillar att baka.
Och trots att jag verkligen skulle vilja äga den här boken, så har jag helt enkelt inte kommit mig för att köpa den. Mest för att det skulle vara dags att göra sig av med saker istället för att skaffa sig nya.

9529276664

From → Litteratur

Kommentera

Kommentera

