Skip to content
Tags

Det försvunna trycket

september 22, 2013

Då och då får jag små attacker av otäckt slag. Dessa attacker har alltid samband med något som inte fungerar här i huset. Tyvärr går det inte att ringa efter gårdskarlen när man bor i egnahemshus, så mannen i mitt liv, som är mycket händig, brukar få ta de värsta stötarna. Ibland oförskyllt men lika ofta är det problem han faktiskt är medveten om och har lovat åtgärda. Så ligger saken också till med vårt försvunna tryck. Nu talar jag då inte om blodtrycket. Ack, om det vore så väl. Nej, trycket har försvunnit från duschen. Jo, jo, han ska göra något åt saken säger han medan jag står i duschen och svär och divlar då uschstrålen tidvis totalt försvinner.

I veckan trodde han redan att nu hade han lösningen på problemet: Ett vattenläckage hade upptäckts på vår åker. Det måste ju vara det som orsakade tryckbortfallet. I torsdags grävde han snällt fram vattenröret under överinseende av en hel drös med karlar. Tydligen är det hur spännande som helst att titta på när nån annan jobbar med en maskin. Tycker att motorvägsbyggarna skulle ha ordnat läktare och tagit betalt för de skulle säkert ha kommit massor av åskådare.
På eftermiddagen dök en rörmokare upp och kopplade de rör som skulle ihop efter att ha bytt ut ett t-stycke, som tydligen var boven i dramat.

Tyvärr är vårt duschtryck fortfarande försvunnet. Mannen i mitt liv har dyrt och heligt lovat åtgärda saken inkommande vecka. Min kommentar är: Det skulle jag vilja se!
Ni kommer inte att få höra sång i vår dusch. Nej, det blir fortsatta svordomar, skrik och fula ord!

From → Ditt och datt

Kommentera

Kommentera

