Skip to content

En räddande ängel

december 5, 2013

I dagarna tre har yngsta ättelägget agerat räddande ängel för mig. Han började i tisdags då det uppdagades att min plåtlådas generator är sönder. Den väntar nu på en ny, som faktiskt beställdes per omgående och nu ligger i den östra grannstaden och väntar på att bli hämtad.
I tisdags var yngsta ättelägget iväg med mig till jobbet i den västra grannstaden. Det var riktigt trevligt att vara ute och äta med honom under mina håltimmar. Tur att han har kompisar i staden så han inte hade långtråkigt under min kvällskurs. Tur också att han var ledig.

I går skjutsade han snällt hem mig från jobbet i stan och idag skjutsade han mig ända till Pyttis. Vet inte hur jag skulle ha klarat mig utan honom de här tre dagarna. För att nu inte tala om hans kommande insats i morgon. Han har lovat stå för självständighetsmiddagen. Och det är bra för jag ska gå på självständighetsmottagningen i stan. Yngsta ättelägget kommer att bjuda på grönpepparfilé, mos och grönsallad. Undrar om jag ska svänga ihop nån sorts efterrätt? Kladdkaka med vispgrädde kanske?
Tur att jag har en sådan räddande ängel, som både bjuder på skjuts och mat.
Och nu är det dags för mig att ta hand om disken, så vi kan börja från rent bord i morgon. Vi får ju ändå gäster ända från Ekenäs imorgon och på lördag kommer följande ekenäspar!

From → Ditt och datt, Fritid

Kommentera

Kommentera

