Skip to content

Äntligen träff

februari 24, 2014

Inspirerad av en artikel i gratistidningen Itäväylä för en och en halv vecka sedan (bläddra fram till sidan 4) har jag nu återupptagit en av mina lite udda hobbies, dvs att spåra eurosedlar. I den nämnda tidningsartikeln berättas att de finländska eurotrackersmedlemmarna haft möte i grannstaden. Verkligen synd att jag missade det, men så går det när man inte följer med vad som händer. År 2011 bara slutade jag att skriva in sifferserier från eurosedlar. Till saken hör förstås att jag själv mest använder kort när jag betalar så det blir liksom inte så många sedlar att spåra.

Men nu har jag alltså kavlat upp ärmarna och som sagt fått en nytändning. Glädjande nog så fick jag en träff i morse då jag fick låna två tio euros sedlar av mannen i mitt liv. Den ena tian har seglat i Whisky Baren på Silja Galaxy i somras.
Det ni!

From → Ditt och datt, Fritid

Kommentera

Kommentera

