Skip to content

Ledig dag

mars 14, 2014

Mannen i mitt liv var inte särskilt glad i morse då jag började kvittra redan klockan halv sju.
– Sku int du va ledi, frågade han trött.
Jo, och då kan man ju inte sova bort hela dagen heller. Inte för att jag fått särskilt mycket gjort. Har packat lite, tvättat, skrivit ut fakturor, putsat och skannat datorn och fick bort det envisa reklamtillägget, som gjort livet surt för mig de senaste dagarna. Skam den som ger sig. Skönt att det inte var något virus eller en trojan i alla fall.
På eftermiddagen följde jag med mannen i mitt liv för att få min Adam plåtlåda besiktad, nån måste ju betala avgiften. Bilen gick igenom granskningen utan anmärkning. Skönt. Nu får jag köra ytterligare ett år. På hemvägen tog vi en liten omväg och hamnade på kvällskaffe hos min mamma.
Och nu ikväll har jag ytterligare hunnit med att läsa, se på tv och sticka.
En perfekt ledig dag alltså. Isynnerhet som jag också hann med att tala jobb med en kollega och vara ute en sväng i den soliga blåsten.

Blogg100: 13/2014

From → Fritid

Kommentera

Kommentera

