Skip to content

HUPS!

mars 31, 2014

I kväll när jag satt i allsköns ro i en bekväm fåtölj hos min svägerska i Valkom och smuttade på champagneglas nummer två hörde jag mig själv plötsligt säga:
– Jag kan laga smörgåstårtan.
HUPS!
Och när glaset var tomt:
– Ja, vi kan ju hålla kalaset hos oss.
HUPS!

Vad har jag nu gått och lovat? Och hur ska jag hinna?
Synd att mannen i mitt liv satt så långt borta att han inte kunde sparka mig på smalbenet.
Ja, och ta nu detta som en lärdom: Drick inte champagne en alldeles vanlig måndagskväll inte ens fast du blir bjuden på den ädla drycken!

Blogg100: 30/100

From → Ditt och datt, Fritid

5 kommentarer
  1. Hahaa, det här var riktigt roligt! Kanske man ska ta fram champpisflaskan då man behöver nån som hjälper en med städning och annat man inte vill/orkar göra själv 😀

    • Absolut, det är en mycket bra strategi. Men berätta nu inte för någon att jag blir så där medgörlig efter enbart två glas! 😉

  2. hahaha, man blir så glad och vänligt inställd till allt och alla av champagne.

Trackbacks & Pingbacks

  1. En heldag | ingescyber

Kommentera

