Skip to content

En heldag

april 5, 2014

I en veckas tid har jag inte gjort annat än flängt omkring. I måndags var jag iväg med mannen i mitt liv först till Hertonäs, sedan till IKH i Vanda, via Gammelby till stan för att avsluta kvällen i Valkom.
I tisdags var jag igen till H:fors, sedan till Vittis, ja så heter Huittinen på svenska, därefter Aura och så hem via Ekenäs.
I onsdags på jobb och i torsdags iväg till grannstaden, besök på loppis, mat och så hem via Robin Hood i Gammelby för att avsluta kvällen i Liljendal.
I fredags fick jag äntligen ändan ur vagnen och tog mig till frissan, passade också på att besöka lillsyrran när jag ändå var i stan. Efter en bit pizza blev det hemfärd. Senare på eftermiddagen ny färd till Gammelby och Robin Hood för min Adam plåtlåda behövde få oljan bytt. En liten detalj som mannen i mitt liv glömt att köpa, dvs oljan, då vi besökte Robin Hood på torsdagen. Förstår inte riktigt, visst kollar man väl att man har allting hemma innan man tar itu med bytet?
Ja, och så avslutades kvällen igen i Liljendal. Och nu har min mor en nygammal dator med Windows 7 så hon kan tryggt fortsätta använda nätbanken och läsa min blogg.
Idag har jag äntligen, äntligen fått några flyttlådor packade innan det var dags att på kvällen åka iväg till ”dé nya” och sedan igen avsluta kvällen hos min mor.
I morgon ska jag iväg på medeltidsfest i Pernå.
Vad jag nu just skulle behöva är en heldag hemma så jag skulle hinna åstadkomma massor med färdigt packade flyttlådor.
MEN
nästa vecka är det jobb i dagarna tre och sen en hel del andra åtaganden och så har igen en hel vecka dragit förbi med vindens hastighet.

Blogg100: 35/100

 

From → Ditt och datt, Fritid

Kommentera

Kommentera

