Skip to content

Lite besviken

april 7, 2014

I kväll bänkade jag mig tillsammans med mannen i mitt liv och min mamma framför tv:n med te/kaffe och tilltugg. På allt det här var det inget fel, men ack så besvikna vi blev på Närbilds inlägg om dialekterna och deras överlevnad.
Var fanns Else-Maj Hydén med sin djiislomdialekt och varför fick inte Bos-Sestu Nisse från Hindersby komma till tals?
Och inte är det enbart på Houtskär det finns ein lesanbook. Nä, nä, det finns ju den fina boken, Östnyylensk lesanbook. Men inte hördes det ett ljud om den heller. Plötsligt minns jag varför jag inte ser så mycket på TV!

Blogg100: 37/100

From → Ditt och datt, Fritid

2 kommentarer
  1. Hade kvällstur och missade programmet men det går ju på Arenan.
    Å andra sidan verkar jag inte ha missat nåt ändå… 🙂

    • Nej, du missade nog inget. Jag blev faktiskt lite besviken. Hade väntat mig mera. Lite kul var det ju ändå med en tillbakablick då all kultur gjordes med dödligt allvar och alltid med politiska förtecken. Man skulle vara medveten. I dagens läge verkar allting handla om pengar, yta och framgång.

Kommentera

