Skip to content

Klämmigt värre

april 12, 2014

I kväll har jag fixat innehållet till en smörgåstårta. Den får vila i kylskåpet i natt för att få sin dekoration i morgon innan den åker iväg till 60-åringen. Grattis!

Saknade en hel del redskap, som finns nerpackade i huset i grannbyn, bland annat citruspressen. Tänkte att det inte gör så mycket, jag kan ju göra som alla kockar i matprogrammen. Sagt och gjort. Jag halverade citronen och klämde och klämde. Och nog kom det ut saft alltid. Men inte enbart saft. En massa frön damp ner i örtblandningen.
Vad jag totalt glömde bort var att kockarna faktiskt brukar sila saften (i händerna) för att fånga upp fröna. Ack, ack, jag har mycket att lära i köket ännu.

Blogg100: 42/100

From → Ditt och datt, Fritid

Kommentera

Kommentera

