Skip to content

Dagens fynd

april 14, 2014

– Oj, tänk vad mycket du kommer att hitta sen när du börjar packa och ska flytta, sade mina vänner då de först fick höra att jag/vi ska iväg från det här huset.
Pyttsan att jag hittills har hittat saker jag inte vetat om. Kanske jag trots allt har stenhård koll i detta kaos som omger mig?
Men idag då mannen i mitt liv letade efter burkar att göra grobarhetsprov i, simsalabim, så trollade han fram dagens absolut bästa fynd:

pepparkaksformarJippiiiii! Äntligen, äntligen kom pepparkaksformarna och mitt pastejmått (den där runda röda plastgrunkan) fram. Jag hade redan gett upp hoppet och har hunnit införskaffa mig en ny röd tingest att ta ut pastejer med.
Och var tror ni att den här lådan hittades? Jo, logiskt nog i skåpet tillsammans med bakbordet. Skåpet som vi faktiskt kallar för just bakskåpet.
Påminn mig om att nästa gång dottern får ett anfall i vårt hus och vill städa råddiga kökslådor, så ska jag mycket artigt men bestämt tacka nej! Hur ska jag annars veta var mina grejer finns?
Ja och nu skulle jag då enbart behöva hitta citruspressen, så…

nalle_puh_pepparkaksformarVisst kan jag väl baka pepparkakor till valborg? Nu till påsk hinner jag dessvärre inte för det kommer att bli rörigt värre med både födelsedagar och ekenäsbor och jag vet inte allt. Ja, och så borde jag ju fort som sjutton flytta. Men det går tröööööögt, alla som ska lyfta försvinner så fort jag nämner något om sängen som ska flyttas, skåpen, garderoben osv…
För att inte tala om kärl, kaffekokare, mikrovågsugn… håhåjaa…

Och nu tänker jag göra något preventivt, jag tänker delta i Caritas utlottning, för tänk om jag plötsligt är utan slickepott också? Dessutom tycker jag att Mumin gör sig extra bra tillsammans med mina Nalle Puh-formar.

utlottas_muminDet här fotot har jag lånat från Caritas blogg. Du har tid att delta i tävlingen ända till 1 maj klockan 12 finländsk sommartid. Just den tiden sitter jag väl i bilen på väg västerut även om jubilaren som ska fylla lite runda år inte riktigt är med på noterna! 🙂

Blogg100: 44/100

 

From → Ditt och datt

Kommentera

Kommentera

